Modele adrese înștiințare ITM neacordare drepturi salariale
Există situații în care școala nu acordă niște drepturi salariale stabilite de lege sau a făcut greșeli de calcul la salarizare dar aceasta refuză acordarea drepturilor salariale sau refuză expres sau tacit să facă state rectificative dacă a greșit chiar dacă angajatul a făcut și cererea prealabilă adresată școlii pt. remedierea situației și mai mult decât atât nici ISJ-ul nu ia măsuri. În această situație mai puteți apela și la ajutorul ITM care în urma sesizării dvs. poate verifica aspectele semnalate, poate trasa școlii sarcini pt. remedierea situației cu termen limită și poate aplica și sancțiuni. În continuare vedeți un model general de adresare către ITM:
data
Către I.T.M. …
Subsemnatul(a) ... domiciliat(a) în ... ... (adresa completă), în calitate de profesor în Şcoala .... în baza dreptului de petiţionare garantat de art. 51 din Constituţie și reglementat de O.G. nr. 27 din 2002, formulez prezenta cerere prin care vă solicit să constatați faptul că unitatea unde lucrez nu-mi acordă drepturile salariale stabilite de lege și de asemenea să dispuneți măsuri cu termen limită pentru intrarea în legalitate.
Motivez această cerere în baza atribuțiilor pe care le aveți potrivit art. 6 alin. (2) pct. A. lit. b) și art. 19 lit. i) din Legea 108/1999.
Am depus la unitatea școlară următoarele documente pe care le atașez la prezenta cerere: .......
De asemenea menționez că potrivit art. 67 alin. (6) din C.C.M. 1119/2023 care spune ”Modificările privind salarizarea, gradele didactice, gradele/treptele profesionale, gradaţiile şi celelalte date prevăzute în actele normative şi/sau administrative cu caracter normativ sunt operate de drept, imediat şi cu exactitate, prin decizie individuală emisă de angajator, fară a fi necesară o cerere a salariatului în acest sens.” acordarea drepturilor salariale nu este condiționată de adresarea unei cereri din partea mea către unitate ci unitatea este obligată să calculeze drepturile corect drepturile salariale.
În fapt potrivit următoarei baze legale ..... am următoarele drepturi salariale ..... dar școala refuză să-mi acorde aceste drepturi salariale.
Menţionez că solicit răspuns motivat în drept cu temei în lege în termenul legal de maxim 30 de zile. De asemenea solicit ca răspunsul să conţină cele 2 semnături cumulative obligatorii conform art. 13 din O.G. nr. 27 din 2002.
nume prenume
semnătură
În continuare vă arăt ce trebuie completat la modelul general de mai sus în situația neacordării sporului pentru persoane cu handicap.
- La ”Am depus la unitate...” completați cu
- ”certificat pentru persoană cu handicap nr .... din data ... care atestă faptul că am handicap grav sau accentuat (după caz)” și menționați când ați depus documentul, eventual și dovada depunerii cu adresă și nr de înregistrare
- ”adresă nr. ... din data ....”, adresă prin care ați solicitat acordarea sporului de handicap, doar în situația în care ați depus la școală un asemenea document care oricum nu e obligatoriu.
- ”adresă nr. ... din data ....”, adresă prin care ați solicitat școlii eventuale state rectificative în situația în care de la depunerea certificatului de handicap a trecut ceva timp dar sporul nu a fost acordat.
- alte documente comunicate școlii privind acest drept
- La ”În fapt...” scrieți așa:
”În fapt potrivit art 22 din Legea 153/2017 coroborat cu art 86 alin 2 din Legea 448/2006 și HG 751/2018 beneficiez de spor pentru persoanele cu handicap eu având cf. certificatului atașat la prezenta cerere handicap grav/accentuat dar școala refuză să-mi acorde aceste drepturi salariale.”
Pe măsură ce vor apărea și alte situații specifice voi mai completa și pt. aceste situații tot aici în această postare.
